12 Apr 2019

Zakaj smo naredili ČUVAJ.SI

Veliko zgodb poslušam dnevno. Večinoma pa se začnejo takole nekako: “Vlomili so nam. Nekaj denarja so pobrali, ampak to niti ni problem. Kako so našli zlatnino? Pa ravno darilo od mame (ali poročni prstan…), ki mi je toliko pomenilo.” Velikokrat imam občutek da jim berem misli, toliko so si zgodbe podobne. Ženske vlom v hišo doživljajo veliko bolj čustveno, kot moški, ki si pripravi kij ali kaj podobnega in čaka naslednjega, da mu pokaže kdo ima hlače v tej hiši.

Pisalo se je leto 2011. Kriza se bila v razmahu in v podjetju smo morali nekaj narediti, da ne bo odpuščanj. Kaj znamo? Znamo prisluhniti strankam in domači smo v razvoju. Prilagoditev tržnim razmeram in krizi ni bilo vprašanje.

V tem času smo imeli za sabo že 14 let dela na področju varovanja, varnosti in varnostnih služb. V teh letih smo se na Slovenskem trgu srečevali večinoma z proti-vlomnimi sistemi proizvajalcev DSC, Ademco, Bentel, Janez, prihajal pa je tudi že Paradox. Seveda so bili to žični sistemi in so bili povezani v varnostno nadzorni center (VNC) varnostne službe navadno po analogni telefonski liniji (PSTN). Brezžični senzorji so bili relativno dragi, za avtonomijo in motenje senzorjev pa ni bilo pravih odgovorov. Povezave z VNC preko IP omrežja so bile še v povojih, infranet pa je bil takrat primeren predvsem za ustanove večjega pomena. Govorim o letih, ko so bili varnostni sistemi relativno tradicionalni. Vsa ta leta smo se srečevali s strankami, ki so imela velikokrat enaka vprašanja, kot na primer “imate brezžični sistem, nočem vrtanja po hiši” ali pa “kako lahko sistem upravljam na daljavo” in tudi “želim imeti obveščanje na svoj telefon”.

Zadali smo si, da bomo razvili rešitev, ki bo imela odgovor na vsako vprašanje (skoraj na vsako). Zakaj pravim skoraj na vsako? Ker smo si v času razvoja rešitve zadali določene funkcije, katere pa medsebojno niso združljive. Osnovno vodilo pri razvoji rešitve ČUVAJ.SI je bilo, da je “naredi sam” ali DIY (Do It Yourself). Torej če kupiš Čuvaja v trafiki ali na pošti, ga lahko brez posebnega tehničnega znanja namestiš sam. To nam je deloma tudi uspelo. Lahko rečem, da je kar nekaj strank samih namestilo Čuvaja in deluje vse brez težav. Imeli pa smo tudi primere, ko je bil kupec preveč tehnična oseba in se pojavljajo vprašanja o detajlih delovanja, kar pa tudi z veseljem razložimo.

S katerimi izzivi smo se ukvarjali pri razvoju rešitve ČUVAJ.SI

  • Enostavna instalacija in enostavna uporaba (DIY)
  • Telefonska in e-mail podpora za namestitev in opremo
  • Svetovanje z ogledom objekta
  • Brezžični sistem z dolgo avtonomijo
  • Ne sme imeti niti WIFI niti žičnega interneta niti analogne linije
  • Mora delovati tudi brez napajanja 220V
  • SMS sporočila v Slovenskem jeziku
  • Klic s sporočanjem o ALARM-u
  • Vgrajena glasna sirena
  • Upravljanje sistema na daljavo z mobilno aplikacijo
  • Cenovno ugoden
  • Ugodna montaža
  • Prodaja na obroke
  • Partnerski program
  • Priklop na VNC varnostnega podjetja

Skratka izzivov nam ni manjkalo. Pa naj razložim nekoliko več o zgoraj napisanih alinejah.

DIY je izziv, ki smo ga hoteli uresničiti, in sicer nam je relativno dobro tudi uspelo. Montaža je res enostavna in nezahtevna. Navodila smo napisali zelo jasna in trdim da ČUVAJ kit lahko zmontira skoraj vsaka vsaj malo tehnična oseba. Celoten kit komplet je že v naprej nastavljen in programiran, tako, da mora kupec spremeniti samo tovarniško kodo in lahko začne uporabljati alarmni sistem. Povezava s strežnikom je tudi zelo preprosta in opisana v navodilih, ki jih najdete na spletni strani www.čuvaj.si Torej samo s pomočjo navodil, si lahko preprosto montirate kit komplet ČUVAJ sami. Zavedamo se, da je tovrstna rešitev del vaše varnosti, in da se velikokrat zgodi, da ne glede na to koliko je stranka tehnično podkovana, želi, da sistem namestimo mi. Zato smo pripravili na spletni strani tudi trgovino, kjer si lahko izračunate ceno montaže za izbrane artikle. Ker gre velikokrat tudi za montažo v hiše, kjer se živi, imamo tudi možnost označiti 9,5% DDV, kot zaključna dela v gradnji.

Ker smo resno varnostno podjetje, z zakonsko določeno licenco za izvajanje sistemov tehničnega varovanja (po domače, lahko montiramo varnostne sisteme), nudimo za naše rešitve podporo, pomoč in svetovanje preko brezplačnega telefona in e-mailov. Z veseljem pomagamo, saj menimo, da če je zadovoljna stranka bomo zadovoljni tudi mi.

Glede alarmnega sistema Vam lahko tudi svetujemo. Ni vedno ČUVAJ tista rešitev, ki je primerna za vse. Tega se zavedamo in vedno prisluhnemo željam in potrebam. Šele nato ponudimo ustrezno rešitev. ČUVAJ.SI pa je portal za obveščanje, ki omogoča priklop različnih proizvajalcev opreme, tako, da ni skrbi, da ne bi izkoristili vseh prednosti strežnika za obveščanje. Velikokrat se lahko svetuje po telefonu, včasih pa sije potrebno objekt tudi ogledati. Vedno smo pripravljeni narediti brezplačen ogled in Vam svetovati, kaj je najboljša rešitev za Vas in Vaše potrebe-želje.

Izbira ustreznega dobavitelja za sam “hardware”, torej komponente, ki se namestijo v objekt, je bila najtežja odločitev. Testirali smo 8 proizvajalcev opreme s katerimi bi sodelovali na dolgi rok in bi nudili zanesljivost, kvaliteto, avtonomijo hkrati pa bi bili cenovno dostopni. Imeli smo res veliko dela in opravili smo z odliko. Danes po dobrih 4 letih trženja lahko povem, da smo zamenjali približno 30% baterij od vseh prodanih senzorjev. Torej 70% senzorjev po 4 letih še vedno deluje na prvo baterijo. Lažnih alarmov skoraj da ni. Lahko se pohvalimo, da smo izbrali pravega partnerja, ki nam je stal ob strani tudi tokom razvoja custom-firmwer-a in celotne rešitve.

Komunikacijska pot med alarmno centralo in strežnikom za obveščanje je najpomembnejši segment sistema. Naj povem kakšne so možnosti, katere smo tehtali. Razvijemo enostaven kit komplet, ki si ga vsak sam namesti in vanj vstavi svojo SIM kartico katera obvešča lastnika preko SMS sporočil. Druga možnost je bila, da postanemo virtualni GSM operaterji, kjer imamo mi nadzor nad SIM karticami in skrbimo, da je vse v najlepšem redu. Odločitev ni bila težka. Če želimo da je za stranko enostavno, pomeni da mora biti težko za nas. Zakaj pa ne, da bi si stranka izbrala svojo SIM kartico? Razlogov je več: stranka mora poleg tega da kupi alarmni sistem, še nekam po SIM kartico, torej je to dodatno delo in čas. Kartica je lahko predplačniška, kar pomeni, da je potrebno paziti kdaj se izprazni, da se jo napolni. Oblika SMS sporočil iz alarmne centrale je neberljiva oziroma v najboljšem primeru je v angleškem jeziku. Pošiljanje SMS sporočil traja v povprečju okoli 15 sekund na sporočilo. Če vpišete 5 prejemnikov, zadnji dobi sporočilo po 75 sekundah. Šele potem se začnejo klici na prejemnike. Pri uporabi lastne SIM kartice ni možno na daljavo preverjati, ali je signal prisoten ali ga ni. Torej v primeru, da ni signala iz kakršnegakoli razloga, uporabnik, ne bo dobil SMS sporočila in ne klica, ker alarmna centrala ne more poklicati ali poslati sporočil. SIM kartica, ki bi jo kupil posameznik, je od enega operaterja, kar pomeni, če je signal tega operaterja slab, bi moral to naročnino prekiniti in skleniti naročnino pri drugem operaterju. V Sloveniji imamo srečo, da imajo skoraj vsi operaterji dober signal, ampak ČUVAJ.SI deluje normalno tudi v Avstriji, na Hrvaškem, v Srbiji… za enako ceno. Torej odločitev je šla v smeri enostavnosti, kjer del težav prevzamemo mi, stranki pa gre vse bolj gladko. Če je slab signal, lahko mi omogočimo preklop med operaterji-ponudniki GSM. Naročnino na SIM kartico in GPRS prenos plačamo mi, tako stranka nima skrbi ali je kartica polna ali ne. Ves prenos je kriptiran ker se uporablja VPN povezava med alarmnimi centralami in strežnikom. S to odločitvijo smo uspeli razviti ČUVAJA do te mere, da stranka kupi komplet, ga priklopi na električno napetost in začne uporabljati. Vse to nam je omogočil GSM prenos signala. Če bi imeli WIFI ali internetno povezavo preko žice, se vedno pojavi neka sprememba v omrežju, ki povzroči težave s komunikacijo. na primer menjava WIFI gesla, ali menjava routerja…. Analogna linija je v pozabi, tako da je sploh ne bom omenjal.

Zelo pomembna lastnost pa je bila, da sistem deluje tudi če ni električnega napajanja. Notranja baterija zagotavlja delovanje tudi v primeru, da zmanjka električne napetosti, medtem ko senzorji delujejo na baterije. Povezava na strežnik ni odvisna od internetne povezave ali modema-routerja, ker se uporablja GSM povezava. Tudi to je razlog zakaj smo se odločili za GSM prenos. Ko zmanjka električne napetosti, vas ČUVAJ obvesti z SMS sporočilom, da je izpad elektrike. Če je ČUVAJ na isti fazi kot hladilna skrinja, je to dober znak, da je potrebno takoj ukrepati, predno se skrinja odtali.

Vsa SMS sporočila so v Slovenskem jeziku, in so prilagodljiva preko spletnega vmesnika. Za veliko uporabnikov, je to praktična lastnost, predvsem pri poimenovanju prostorov, kjer se nahajajo senzorji. Prednost uporabe naše SIM kartice in strežnika je tudi v tem, da se SMS sporočila vsem nastavljenim uporabnikom hkrati dostavijo v povprečju 4 sekunde od nastanka dogodka. Prav tako smo razvili modul za klicanje, ki izvaja klice vsem nastavljenim uporabnikom hkrati. Oglasiti na klic pa se morajo vsi uporabniki, sicer se klic ponavlja.

Da bi bila uporaba alarmnega sistema še lažja, smo razvili glasovno vodenje uporabnika v Slovenskem jeziku. Vsaka akcija, ki jo naredimo lokalno na tipkovnici ali daljinsko preko mobilne aplikacije se odzove v Slovenskem jeziku na sami centrali.

Bistvo sistema je glasno opozarjanje na sprožen alarm. ČUVAJ ima vgrajeno notranjo sireno, ki zelo glasno opozori vlomilca, da je bil zaznan. Psihološko je to zelo moteče, kajti pri svojem delu ne sliši morebitnega prihoda intervencije oziroma lastnika. S sireno poskrbimo, da je vlomilec v objektu kar najkrajši čas.

Uporabniška izkušnja je zelo pomemben faktor pri zadovoljstvu stranke, kot tudi pri odločitvi za nakup. Danes imamo večinoma pametne telefone, s katerimi imamo nadzor in pregled nad storitvami ali hišo. Tudi ČUVAJ.SI ni izjema. Naredili smo mobilno aplikacijo, ki omogoča daljinski nadzor nad več objekti, katere lahko upravljamo na daljavo, vidimo trenutno stanje alarmnega sistema, vklopimo ali izklopimo določen porabnik (luč, klima, ogrevanje) in vidimo arhiv dogodkov. Sistem omogoča preko 900 mobilnih uporabnikov, kar pomeni z vidika stranke, skoraj neomejeno. Najlepše za stranko pa je da je mobilna aplikacija brezplačna.

Celoten sistem (KIT in obveščanje) smo morali prilagoditi trgu in ciljnim kupcem. To pomeni, da ne glede na vse funkcije in opcije, ki smo jih razvili, da je ČUVAJ še vedno dostopen veliki večini kupcev. Tudi montaža, ki jo nudimo, je ovrednotena minimalno, kajti višina montaže je enotna po vsej Sloveniji. Za tiste, ki bi si želeli nakup na obroke, pa smo na spletni strani omogočili nakup na obroke preko DINERS kartice.

Ker je trg kupcev izredno velik, organiziramo tudi izobraževanja za naše preprodajalce s čimer si pridobijo status prodajalca rešitve ČUVAJ.SI. Za več informacij nas kontaktirajte na info@cuvaj.si.

Da bi si dvignili nivo varnosti, smo za Vas pripravili tudi rešitev za začasno ali trajno povezavo na VNC varnostne službe, kar pomeni, da signale o stanju vašega sistema dobi tudi varnostna služba, ki si jo izberete sami. Pogodbo o izvajanju intervencijske službe stranka dogovori z varnostno službo sama. Mi pa po naročilu stranke njen sistem priklopimo na VNC. To opravimo brezplačno. Torej s tem, ko ima stranka obveščanje na svoj GSM, lahko le te podatke hkrati pošljemo tudi na VNC.

Pri varovanju nepremičnin ne gre samo za materialno škodo objekta ter odtujenih stvari, temveč gre v večini primerov za vedno izgubljene spomine, ki pa so neprecenljivi. Gre tudi za spomine, ki si jih zapomnimo ob vstopu v hišo polno kaosa, vseh predmetov po tleh, razmetanih omar…. Ti spomini se globoko vtisnejo v spomin in se vedno, ko stopite v hišo nehote pojavijo. ČUVAJ je tista rešitev, ki odžene vlomilca in mu ne dopusti toliko časa, da naredi razdejanje po celi hiši. Preverite na www.čuvaj.si

Tisti ki ste prebrali vse do tu, upam da ste začutili, na kaj vse smo se osredotočali pri razvoju, da bi odgovorili na vsako vprašanje, ki smo ga dobili od strank pred in v času razvoja. Seveda pa nismo zaspali. Sam razvoj traja še danes, tako da vedno z veseljem prisluhnemo novim idejam ali željam uporabnikov.